Японският телеком SoftBank проучва блокчейн като начин да подобри сегашните централизирани и фрагментирани услуги за идентификация и удостоверяване.
Фирмата обяви във вторник, че си партнира с базирания в САЩ блокчейн стартъп TBCASoft за инициативата и създаде работна група в рамките на съществуващ консорциум за телекомуникационни оператори, Carrier Blockchain Study Group (CBSG).
SoftBank има за цел да използва приложната рамка на TBCASoft, Cross-Carrier Identification System (CCIS), за да даде възможност за идентификация и верификация, и всичко това е базирано на блокчейн.
СCIS системата на TBCASoft използва zero-knowledge proof (ZKP) криптография и DLT, което позволява издаването, съхраняването и удостоверяването на идентификацията на потребителите по частен и сигурен начин, заяви SoftBank.
Целта на това начинание е да се решат проблемите, които потребителите на настоящите услуги за идентификация и удостоверение трябва да се обърнат към централизирана организация и трябва да разкрият личните си данни на множество субекти, които се съхраняват в различни интернет бази данни.
CCIS може да даде на потребителите „свобода от създаване на множество акаунти и запомняне на безброй пароли за защита на личната им информация от кражба на самоличност”, заявиха от компанията.
Вицепрезидентът на SoftBank, Такеши Фукуизуми, обясни:
Ние предвиждаме, че хората трябва да създават криптирани, дигитални идентичности, вместо да използват и съхраняват множество потребителски имена и пароли в базите данни, навсякъде, с различни качества на защита на личния живот. Работим с TBCASoft за решаване на проблеми с идентификацията и автентичността и намерихме решението в лицето на CCIS.
TBCASoft и SoftBank също се стремят да си сътрудничат с други телекомуникационни оператори в рамките на CBSG консорциума за инициативата.
CBSG стартира през септември 2017 заедно с други големи оператори, включително базирания в САЩ оператор Sprint и един от една от най-големите телекомуникационни компании в Тайван, FarEasTone. Консорциумът вече успешно тества блокчейн системите за мобилни плащания и свързване на телефоните от различни мобилни оператори, използвайки платформата на TBCASoft.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.